czwartek, 12 stycznia 2017

Dlaczego warto zainwestować w zdjęcia?


Skoro tu jesteś, chcesz się dowiedzieć, dlaczego warto mieć dobre zdjęcia wizerunkowe, biznesowe. Opowiem Ci, co dobre zdjęcia mogą dać Tobie i jakie są ich rodzaje.

Żyjemy w czasach klików. Klikasz, przesuwasz palcem po ekranie dotykowym smartfona lub tabletu. To są sekundy. Podczas tych sekund albo trafisz na ciekawe zdjęcie i treści, albo omijasz te mniej ciekawe. Twój wzrok szuka czegoś, co go zatrzyma. Zdjęcia są wszędzie. Na bilbordach, w gazetach, artykułach, w internecie, na etykietach produktów które spożywasz. W ułamkach chwil przekazują treści.


Wizerunek to wizytówka, to Twoje pierwsze wrażenie. Zdjęcie wizerunkowe pokaże Ciebie/Twoją firmę tak, by czyjś wzrok zatrzymał się i właśnie Ciebie zapamiętał. 

W zależności od tego, gdzie zechcesz wykorzystać te zdjęcia, dopasuję je do Twoich potrzeb. Ty opowiesz mi czym się zajmujesz i co chcesz na zdjęciu pokazać. Ja doradzę Ci, jak najciekawiej ująć Ciebie w fotograficzną formę. Będziemy pracować nad tym, by pokazać tę część Twojej osobowości, która przyciągnie do Ciebie innych. Dla mnie nie ma znaczenia, czy jesteś panią/panem prezesem firmy czy przedstawicielem handlowym. Najważniejsze jest to, żeby pokazać Ciebie z dobrej strony.


Zdjęcia wizerunkowe to nie tylko portrety. Twoim klientom możesz pokazać również zdjęcia wnętrz, zdjęcia produktów, które sprzedajesz, czy też Ciebie w trakcie pracy. Czy nie zdarzyło Ci się pójść do restauracji, która pokazywała apetyczne zdjęcia potraw z nowego menu? Może po zajrzeniu na Facebooka, odwiedziłaś fryzjera, który robi świetne metamorfozy?


Wizerunek firmy to również reportaże z wydarzeń. Reportaż z wydarzenia to spójny cykl zdjęć umiejętnie opowiadający o danym evencie. Dla przykładu, otwarcie restauracji możemy pokazać w internecie poprzez fotoreportaż. Reportaż zdjęciowy będzie zawierał wówczas zdjęcia potraw, wnętrze, gości, kucharzy. Robiąc „szum” w mediach społecznościowych poprzez zdjęcia właściciel przyciąga, wzbudza ciekawość. Układam zdjęcia w taki sposób, aby przenieść widza w tamto miejsce, wrócić tam, zachęcić do pójścia i sprawdzenia osobiście. Zastosowań reportażu może być wiele. Robiłam na zamówienie Klientów zdjęcia reportażowe podczas koncertu, jubileuszu firmy, szkoleń, akcji promocyjnych firmy. Pokazując swoje działania poprzez zdjęcia możesz pochwalić się, że Twoja firma aktywnie działa i jest otwarta na ludzi.





Zdjęcie portretowe planuję zależnie od efektu, jaki chcemy osiągnąć. Mimika twarzy, ubranie, stylizacja, postawa ciała – to wszystko składa się na wizerunek, który tworzymy.
Klasyczne zdjęcia portretowe służą na przykład do pokazania pracowników danego działu, do stworzenia profesjonalnego wizerunku na stronie internetowej firmy. Klasyczny portret to zdjęcie do CV, na portale społecznościowe czy na potrzeby publikacji. Są to zdjęcia prezesa, zarządu, pracowników. Zdjęcia aranżowane to tworzenie konkretnego wizerunku, one mają konkretny cel. Mogę zaaranżować zdjęcia tak, że będziesz sprawiać wrażenie osoby pewnej siebie a jednocześnie bardzo przyjaznej. Mogę zaaranżować tło zdjęć i wykorzystać takie gadżety, które pokażą Ciebie w pewnym kontekście. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.


Ktoś powie, że możesz kupić zdjęcia w internecie. Coraz rzadziej się z tego korzysta. Ta opcja już nam się znudziła, nie zachęca, to przestało działać. Zadam Ci proste pytanie: kogo chcesz zobaczyć w zakładce „kontakt”? Właściciela firmy, czy modela z USA?


Przed sesją zdjęciową potrzebuję spotkania i rozmowy. Jako profesjonalny fotograf muszę Ciebie trochę poznać, by wiedzieć, jakie masz oczekiwania. Doradzam, staram się odpowiedzieć na Twoje potrzeby. Spotkanie ze mną ma Ci dać konkretną wartość. Ja daję Ci mój czas i wizję. Ty poświęcasz czas i energię na to, by pokazać się przy mojej pomocy z jak najciekawszej strony. Decyzją o zrobieniu profesjonalnych zdjęć dajesz sobie szansę na ważny krok do przodu. Płacisz za doświadczenie, wiedzę, sprzęt fotografa oraz jego wyobraźnię, której oddajesz się w pełni. Zdjęcia wizerunkowe wiążą się ze zdjęciami reklamowymi. Wokół nas widzisz fotografie w witrynach sklepowych, look booki modowe, bilbordy z pięknymi autami, czy z młodą parą odbierająca klucze do swojego mieszkania. Zdjęcia działają na wyobraźnię, zachęcają do zakupu, zostają w pamięci. 
Tak to ma działać i… działa.


W następnym wpisie opowiem Ci, jak wygląda organizacja sesji zdjęciowej, krok po kroku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz